Search This Blog

Sunday 26 May 2019

"Er" ending verb



In this session, we will learn the First category of verb : "Er" ending verbs

There are three simple steps to conjugate them:

First, write all the subject pronouns.
Then by removing “er”, we will get the root/base of the verb.
Finally, add the appropriate ending for each subject pronoun.

Example :

Parler (to speak)

Je parle
Tu parles
Il/elle parle
Nous parlons
Vous palez
Ils/Elles parlent

The verb that ends with “ger”, while conjugating them, for the subject pronoun “nous” instead of “ons” , one should put “eons”.
Manger (to eat)

Je mange
Tu manges
Il/elle mange
Nous mangeons
Vous mangez
Ils/Elles mangent

Let’s take an another example of “er” ending verb, that starts with vowel (a,e,i,o,u and h), Instead of “Je”, we should write “J’
Aimer (to love)

J'aime
Tu aimes
Il/Elle aime
Nous aimons
Vous aimez
Ils/Elles aiment

Here are some exercises to practice :

1.Nous ___________ (arriver) aujourd’hui.

2.Elle ____________ (donner) les fleurs à sa mère.

3.Tu _____________ (rester) chez Pierre. 

4.Les hommes ___________ (regarder) le match de foot à la télévision.

5.Il ___________ (jouer) au cricket tous les jours.

6.Vous ___________ (chercher) un appartement dans la ville.

7.J’ ____________ (habiter) dans une grande maison.

8.Elle ___________ (porter) une belle robe rouge.

9.Daniel ___________ (étudier) le chinois.

10.Les enfants ___________ (aimer) jouer dehors.

11.Nous ___________ (voyager) à Paris pour les vacances.

12.Les parents ____________ (acheter) les cadeaux pour les filles.

13.Je ______________ (manger) du pain avec du café.

14.Ils _____________ (partager) les livres.

15.Elles _____________ (travailler) dans un entreprise/bureau.


Zenith Sessions are now in YouTube Pls Subscribe > Like > Share > follow our channel and give your valuable feedback through comments. 
Here is the link : Zenith French Sessions


Answer : arrivons/donne/restes/regardent/joue/cherchez/habite/porte/étudie/aiment/voyageons/achètent/mange/partagent/travaillent.

No comments:

Post a Comment